Recensies

Raarlems Dagblad, Marius Jaspers, 07 maart 2014

Het koor was een lust voor het oor en soms ook voor het oog (sommigen waren een roeping als acteur misgelopen, bleek bij het ‘drinklied’. En zo kon het gebeuren dat ik geleidelijk in de greep raakte van het verhaal. Na de pauze had dat smalle podium ineens een onvoorzien effect: de claustrofobie van onze arme, hongerige, belegerde voorouders werd voelbaar; dat ze elkaar in de haren vlogen of afvielen, leek onvermijdelijk.

Dagklad KenaudeOpera 07Maart2014

Haarlems Dagblad, John Oomkes, 08 maart 2014

In de door Annechien Koerselman geschreven en geregisseerde opera krijgt de catwalk ook een belangrijke functie. Het ene moment is het een bar, het volgende een exercitieterrein of een borstwering waarachter het prettig schuilen is.

Reinders Blog, Reinders Weidijk, 07 maart 2014

Er mag gezegd worden "ademloos om erbij te zijn, naar te kijken en te luisteren". Een waar spektakel!!!

BlogReinderWeidijk KenaudeOpera 07032014

Blog, Lidia, 07 maart 2014

vooral de scène dat de vrouwen zich wapenen met emmers en pannen, geeft goed de illusie weer van kokende pek van de torentransen smijten.

Blog KenaudeOpera 07Maart2014

Voorpubliciteit

Elsevier, 08 maart 2014

In Elsevier verscheen n.a.v. de vele aandacht die de figuur Kenau in 2014 met zich meebracht een interview met o.a. Michel Poels, Mylou Frencken en Annechien Koerselman.

Wat ook opvalt is het fraaie libretto van de hand van regisseur Annechien Koerselman. Het taalgebruik is archaïsch en militairistisch, in de geest van de tijd en het onderwerp. Patriottische teksten gaan hand in hand met feministische frasen

Elsevier KenaudeOpera Maart2014

Zing Magazine nr 54, januari 2014

In het Zing Magazine verscheen een kort interview met Annechien Koerselman over de opleving van het stadslied.

Mensen zijn hun grip kwijt. Daardoor stellen ze zich de vraag 'wie zijn wij eigenlijk?' En die identiteit zijn veel Nederlanders de laatste jaren van lieverlee in de wijk en de stad gaan zoeken

ZingMagazinenr54 KenaudeOpera

Haarlems Dagblad, Mylou Frencken, 08 maart 2014

Mylou Frencken hield voor het Haarlems Dagblad een dagboek bij, getiteld Zo gaan we die oorlog nooit winnen!

Haarlems Dagblad KenaudeOpera 08maart2014

Place de l'Opera, Jordi Kooiman, 03 maart 2014

PlacedelOpera KenaudeOpera 03Maart2014

Photos Kenau de Opera © Joris Jan Bos

Kenau01 Kenau02 Kenau03 Kenau04 Kenau05 Kenau06 Kenau07 Kenau08 Kenau09 Kenau10 Kenau11 Kenau12 Kenau13 Kenau14 Kenau15 Kenau16 Kenau17 Kenau18 Kenau19 Kenau20 Kenau21 Kenau22 Kenau23