Recensies

De Volkskrant, Marian Buijs, 13 januari 2003

De jonge regisseuse Annechien Koerselman heeft een verbazend coherente tekst geschreven met de spanning van een thriller.
Allebei zijn ze op iets uit, al is dat niet de ultieme liefde. Toch gaat het daar voortdurend over. Wat zoek je als eenzame ziel? [...] Alle cliché's passeren de revue maar en passant blijft er toch iets substantieels over dat houtsnijdt en dat zeker anderhalf uur lang boeit 
Lidewij Benus is een energieke actrice, ze is als kwikzilver, staat geen ogenblik stil. Terwijl Ellik Bargai op het eerste gezicht zorgt voor rust. Maar op de meest onverwachte momenten schudt hij een geestige verrassing uit zijn mouw. Het gaat er hard aan toe tussen die twee. Er ontstaat een heftig spel waarin eigenbelang de liefde verdringt. Heen een weer geslagen tussen een onweerstaanbare aantrekkingskracht en zelfbehoud, proberen ze zich staande te houden. En als het tenslotte ernst wordt en de aap uit mouw komt, kun je in elke geval concluderen dat Annechien Koerselman een talent is om te onthouden.

VKTranquillizrs

Cultonline, Judith Teunissen, januari 2003

Tegelijkertijd werden die oneliners dan zo ingezet, dat je als kijker een beetje beschaamd voelde dat je je, door wat je getoond werd op toneel, zo liet meeslepen. Dat je je zo kan laten grijpen door iets wat relatief onbelangrijk is, dat media zo'n grote invloed hebben op de mens en de maatschappij.
Deze voorstelling sprak me heel erg aan, ook vanwege de thema's (liefde, seks en overspel) en wat betreft gebruikte technieken: heftige muziek, moderne reclameteksten en snelle afwisselingen van emoties. Allemaal gaan kijken dus!

Cultonline

 

Het Parool, Pieter Bots, 11 januari 2003

Parool

 

Interview

Cultonline, februari 2003

Wat me opvalt, is dat alles vaak 'en publique' uitgevochten wordt; mensen die op straat ruzie staan te maken, huilende mensen. Televisie heeft daarop een grote invloed. Televisie gooit als het ware alles in het publiek, voor de grote massa. 
De overeenkomsten [met Tuin der Onschuldigen] zijn dat ik ook toen muziek, video en spel met elkaar gecombineerd heb. Ik heb veel met taal en beeld en combineer dat met elkaar. [...] Het verschil is dat deze voorstelling wel heftiger is dan de andere. 

Cultonline Tranquillizers

Photos Tranquillizers © Sanne Peper

Tranquillizers01 Tranquillizers02 Tranquillizers03 Tranquillizers04