Klassik mal anders in het kader van het Beethoven Experiment

»BEAThoven« creëert voor mensen met en zonder gehoorproblemen een buitengewone ontmoeting met de muziek van Ludwig van Beethoven. Toen hij 31 jaar was - nog voordat de componist zijn grootste meesterwerken schreef - was hij zelf bijna helemaal doof. Op basis van dit gegeven presenteert het WDR Funkhaus Orchestra in het jubileumjaar 2020 een concept waarbij de muziek van Beethoven van de haarwortels tot in de tenen gevoeld wordt. Gekleurde bastonen, pulserende lampen en zichtbare tonen. »BEAThoven« rekt  de grenzen op en stelt ook dove mensen in staat om dit concert te beleven.

Op het programma staan: Sinfonie Nr. 5 recomposed van Stefan Behrisch/Ludwig van Beethoven, Beethoven bewegt van Stefan Behrisch, en 5 van Gordon Hamilton.

Het concert is verbonden met een inclusief educatieproject, waarin dove en en horende jongeren elkaar ontmoeten. Onder de artistieke leiding van Kassandra Wedel ontwikkelen ze een choreografie die in het kader van "Beathoven" voor de eerste keer opgevoerd wordt.

beethoven illustration © Wesley Merritt

Illustration © Wesley Merritt

Cast & Crew

Dans Kassandra Wedel & 28 (dove, slechthorende & horende) jongeren.

Electronic instruments Marc Romboy 

Moderatie Kassandra Wedel & Isabel Hecker

Orkest WDR Funkhausorchester

 

Idee & Concept Katharina Höhne

Compositie Stefan Behrisch, Georg Hamilton, Ludwig von Beethoven

Muzikale Leiding Wayne Marshall 

Choreografie Kassandra Wedel

Visuals Schnelle Bunte Bilder

Regie Annechien Koerselman 

Kostuums Katharina Höhne, Annechien Koerselman, Kassandra Wedel

Licht Annechien Koerselman & Ertan Kaya

Doventolk & Co-trainer Elisabeth Brichta

Organisatie Westdeutscher Rundfunk Keulen
 

SPEELPERIODE

Keulen Philharmonie 24 januari 2020 19:00uur Premiere & Livestream op wdr-funkhausorchester.de

 

Meer informatie: WDR

 

"BEAThoven" is een heel bijzonder concert. Door middel van kleurrijke bastonen, pulserende lampen en zichtbare geluiden wordt een buitengewone ontmoeting met de muziek van Ludwig van Beethoven mogelijk gemaakt voor mensen met en zonder gehoorproblemen. Choreografe Kassandra Wedel geeft een kijkje in de keuken.

Video © WDR

HOT Orgel Bigband

Jazz op het orgel in de kerk: de mannen van HOT Het Orgel Trio bewijzen telkens weer dat het kan! In hun nieuwste project storten ze zich op het bigband repertoire van jazzicoon Duke Ellington. Met extra trompet en trombone levert dat verrassende en overweldigende orkestklanken op.

HOT maakt in dit project een opvallende repertoirekeuze: het richt zich enkel op Ellingtons vroege werk (vóór 1930) en zijn late werk (ná 1965). Eigenzinnige swingers als Jubilee Stomp en Rockin’ in rhythm ontmoeten daardoor bedachtzame pareltjes als Come Sunday en Heaven (uit zijn Sacred Concerts). En HOT zou HOT niet zijn als ze de soms bijna honderd jaar oude arrangementen niet in een eigentijds perspectief zou plaatsen. De stukken worden uit elkaar gehaald, aangepast aan de ruimte en weer opnieuw in elkaar gezet. Daarbij rennen de musici soms zelfs door de ruimte op zoek naar de optimale akoestische en theatrale kwaliteiten ervan.

Organist Berry van Berkum, klarinettist Steven Kamperman en bassist Dion Nijland verwelkomen in dit project de sprankeling van het jonge trompettalent Ruben van Drenth en de gloedvolle improvisaties van trombonist en Ellington-kenner Joost Buis. In Reflections of Duke kijkt de oude meestercomponist terug op zijn jonge jaren, en zijn klanken blijken ook nu nog altijd even veerkrachtig.

Publiciteitsfoto Reflections of Duke Foto © Allard Willemse

Credits Cast & Crew

Teaser © Allard Willemse

Onorthodoxe canon van het strijkkwartet

Lang, groot, geregisseerd, anders. Iedere festival-editie op de vrijdagavond een concert dat barrières doorbreekt en het strijkkwartet een nieuw canvas geeft om mee te spelen. Acht werken voor strijkkwartet – het een wat onorthodoxer dan het ander – met als zwaartepunten Different Trains en Cadenza on the Night Plain. In de regie van Annechien Koerselman ervaart het publiek - zowel auditief als visueel - een muzikale reis langs een onveilige wereld, die op een gegeven moment zelfs transformeert in een geheel desolate toestand. Toch vecht de natuur terug en overwint uiteindelijk ook. In deel 1 van deze 4 uur durende muzikaaltheatrale avond is de toeschouwer getuige van een wereld in verwarring. In deel 2 is er inmiddels sprake van een apocalyptisch tijdperk, waarin uiteindelijk pas ten tijde van Gorecki weer iets van hoop gloort. Deel 3 is feitelijk wat na elke Apocalyps uiteindelijk geschiedt: langzaam komt er weer leven en kleur in het van God en alles verlaten bestaan. In deel 4 breekt de hemel als het ware open, alsof er heel veel mooie zaken ontkiemen en een vlucht nemen, ondersteund door de jazzy soms countryachtige stijl van Riley.

On the Night Plain is een reis van vier uur door menselijkheid en maakbaarheid – destructie, schoonheid, emotie en de natuurlijke grenzen daaraan. Bovendien een reis door o.a. vijf substantiële, maar ongewone werken uit de strijkkwartet-canon: Fratres van Arvo Pärt, Different Trains van Steve Reich, Górecki’s tweede strijkkwartet, Structures for String Quartet van Morton Feldman en Cadenza on the Night Plain van Terry Riley.

SQBA Poster

Credits Cast & Crew

Is jazz music too? Het antwoord van Éva Gauthier, op wie fictief de spotlight gezet wordt in het theatrale concert van Duo IJlstra-García was een volmondig “ja”. Maar niet iedereen kon zich in haar opvatting vinden, zo bleek op 1 november 1923 toen ze haar concert "Recital of Ancient and Modern Music for Voice” opvoerde. In dat berucht geworden concert combineerde ze klassiek repertoire met moderne jazzwerken van o.a. George Gershwin. Het muzikale establishment stond op de achterste benen. Jazz was geschikt is om op te dansen, maar niet om gepresenteerd te worden in een concert. Dat was 1923. Maar hoe denken we hier anno 2020 eigenlijk over? Duo IJlstra-García gaat op zoek.

In het theatrale concert Is Jazz music too? combineert het tweetal het uiteenlopende repertoire, dat Éva Gauthier introduceerde met imaginaire brieven, geschreven door schrijfster Corinne Heyrman. Regisseur Annechien Koerselman smeed dit alles vervolgens tot een smaakvol geheel, waarbij ze Femke IJlstra en Celia García-García soms de rol van Éva dan weer die van een van de befaamde componisten (Ravel, Gershwin en Stravinksy) laat aannemen. Drie mannen die als bijen op de High Priestress of the Modern Song afvlogen. In de lijn van Éva Gauthier is dit concert anders dan anders. Geen praatje bij muziek. Maar eentje waarbij de toeschouwer als vanzelf teruggevoerd wordt naar de wereld van toen, die verdacht veel lijkt op de wereld van nu.

Publiciteitsbeeld Is Jazz music too

Illustratie © Elline Jetten

Credits Cast & Crew

Promotievideo © Bart Buerman (Bart at Work) t.b.v. de Crowfundingactie op VoordeKunst

Muziektheater rond de muziek van de Roaring Twenties

Stel je toch eens voor dat je terug zou kunnen reizen in de tijd! Naar Parijs, naar die spannende tijd rond 1920. Toen de bioscoop uitgevonden werd, vliegtuigen voor het eerst opstegen en creatieve ideeën je domweg om de oren vloog. Toen kunstenaars uit de hele wereld zich in deze romantische en bruisende wereldstad verzamelden en hun mooiste werken creëerden. Stel je toch eens steeds dat je je hen ontmoeten kon! Deze hartstochtelijke wensdroom laat de drie musicerende vrienden - een uitvinder, een schrijver en een schilder - niet los. Want stel je toch eens voor dat ze dankzij de tijdmachine van de uitvinder de al lang verloren gewaande compositie van een wereld-beroemde Parijse componiste in handen konden krijgen!

PAR!S! PAR!S! is een inspirerende muzikaal-theatrale tijdreis vol avonturen. Met hulp van het publiek wordt niet alleen de tijdmachine muzikaal in werking gesteld, maar ook de onvergetelijke sfeer tot leven gewekt die heerste in het Parijs van begin vorige eeuw. De fascinerende muziek van Erik Satie, Bela Bartok, Bohuslav Martinů en vele anderen, evenals het humoristische spel dompelt de toeschouwer onder in deze boeiende tijd. Stiekem hoop je dat ze nooit meer eindigen zal!

Affiche Paris Paris

Image © Christoph Greussing

Credits Cast & Crew

Trailer & Animation © Christoph Greussing

Recensies

Kulturzeitschrift, Silvia Thurner, 24 juni 2019

Martin Deuring, Stefan Dünser, Martin Schelling en Goran Kovacevic nemen de toehoorders in de Seestudio van het Festspielhaus mee op een fantasievolle en humoristische reis naar vroegere tijden en op zoek naar een op een servet genoteerde melodie. Op het hoogste niveau acteerden en musiceerden de "Schurken" het slimme verhaal van Annechien Koerselman. Het gemak waarmee alles gepresenteerd werd, zorgde ervoor dat je helemaal vergeten zou welke uiteenlopende en verfijnde muziek het werk als geheel bij elkaar hield.
Annechien Koerselman heeft een humorvol verhaal geschreven, waarin de artistieke flow die Parijs in de jaren 20 in zijn greep had goed tot uiting kwam. De musici verlangden terug naar vroegere tijden. Zonder te aarzelen zetten ze de tijdmachine in werking, die ze naar deze tijd transporteert en een ontmoeting met Erik Satie mogelijk maakt. Na een tussenlanding in 1938 keren de musici weer naar het hier en nu terug. Tussendoor worden we getrakteerd op spannende conflicten, humorvolle gebeurtenissen en zelfs twee flauwvalmomenten.
Ook dramatisch was "Paris ! Paris! " goed geconstrueerd. Tussen de bedrijven door nodigden de musici het publiek uit om deel te nemen met geluiden en body percussie tijdens het tijdreizen. Zo zorgden het tikken van de klok, de bepalen van de bestemming en ook de geluiden van de verschillende vervoersmiddelen voor veel afwisseling.
Met „Paris! Paris!“ leverden de Schurken in de regie van Annechien Koerselman en de vormgeving van Nina Ball fascinerend en inhoudsrijk muziektheater.

Kulturzeitschrift

Vorarlberger Nachrichten, Christa Dietrich, 23 juni 2019

Nogmaals bedankt voor deze geweldige "Paris! Paris "- voorstelling in het Tinguely Museum in Basel! Jullie zijn zo verfrissend, zo veel plezier met elkaar op het podium, zoveel schoonheid in jullie samenklank! En eigenlijk is deze productie voor alle leeftijden geschikt: voor kinderen is ze leuk, betoverend en zo enorm levendig; voor professionele musici zit julllie vol met slimmighedenen inside jokes en geweldig samenspel! (Ik heb niet het juiste woord ...) Mijn gezicht deed pijn van het lachen ... Toen ik woensdagavond thuis kwam kon ik alleen nog over jullie voorstelling pratenn! Het was gewoon geweldig. Alle musici moeten jullie zien!

Hopkinson Smith (internationale Ster, Luitist)

of de knallendste bankoverval aller tijden

Iedereen kende ze. Iedereen wist wie ze waren. The Brass Boys en hun muziek waren populair bij iedereen en iedereen wilde ze horen spelen. Maar de tijden zijn veranderd en dit keer zijn ze in nood. De geldkraan waarmee ze altijd weer nieuwe muziek creëerde is opgedroogd, een drama dreigt! Want als ze als band willen blijven functionen, moet er snel iets gebeuren.

De groep smeedt een plan: Om zichzelf van het meest noodzakelijke te voorzien, besluiten ze de nieuwe stadsbank te beroven. Vannacht moet het gebeuren, de nacht voor de opening van de bank! Zullen de Koperblandieten de code van de kluis op tijd kraken?

Wat muziek allemaal teweeg brengt en wat muziek met ons doet, is het onderwerp van deze turbulente en grappige muzikale komedie. De leden van de Koperblandieten zijn vrolijke en moedige mensen. Ze dromen van steeds maar weer nieuwe muziek creëren en proberen hun doel te bereiken tegen elke prijs. Tja - en op weg om onze diepst geheime verlangens te vervullen, komen we ook altijd onverwachte verrassingen tegen... Het verhaal wordt verteld zonder woorden en met heel veel muziek!

07verblecherbandeAnjaKoehler 

Foto © Anja Koehler

Credits Cast & Crew

Trailer © Christoph Greussing

Recensies

Kulturzeitschrift, Silvia Thurner, 29 juni 2017

De inhoud was niet alleen via het getoonde goed te begrijpen, maar hij kwam ook fascinerend tot uiting in de muzikale optredens en de muziek zelf. Daarin lag de uitzonderlijke kracht van het hele stuk. Beeldende en pakkende composities vormden de basis voor het fantasievol vertelde verhaal. Regisseur Annechien Koerselman en de musici hebben een kloppende selectie gemaakt.
Dat achter de enorm precieze weldoordachte bewegingscyclussen, het mimische acteren maar ook de virtuoze muzikale speelwijze een enorme mentale inspanning schuilt, was de muzikanten op geen enkel moment aan te zien. Dit is precies waar onder andere het meesterschap van het "Sonus Brass Ensemble" zich in openbaart.
Regisseur Annechien Koerselman vertaalde het naar samenhangende uitgebalanceerde scenes. Moedig bouwde ze eerst geleidelijk de spanning op, zo schroefde ze de verwachtingen op en de daaruit voortvloeiende vreugde over wat zich vervolgens dynamisch ontspon.

100.7 Luxembourg

De Sonus Brass Ensembel 24. Mäe 2017 - 14:40

De 25. Mäerz spillt de Sonus Brass Ensembel an der Philharmonie d'Uropféierung vun hirem neie Programm "Die Verblecherbande". Et ass en inzeenéierte Concert fir Kanner, deen d'Geschicht vu fënnef Museker verzielt, déi eng Bank iwwerfalen. Dat besonnescht ass, datt d'Opféierung komplett ouni Wierder auskënnt. Wéi funktionéiert dat? A wéi eng Musek kann een sech erwaarden? De Luc Boentges hat d'Geleeënheet an eng Prouf eranzelauschteren a mat de Museker ze schwätzen.

Audio Logo

www.100komma7.lu

 

een muziektheatervoorstelling voor iedereen vanaf 4 jaar, gebaseerd op De paraplu van Ingrid & Dieter Schubert, uitgegeven door Lemniscaat

Op een herfstdag stuit een zwart hondje (Quibus) op een vreemd object. Terwijl hij het aan een onderzoek onderwerpt, blaast het zich ineens zo op, dat Quibus hoog het luchtruim ingetrokken wordt. En vanaf dat moment is alles anders, want met De rode Paraplu beland je in de vreemdste avonturen. Dan leer dansen op het wolkendek, maak je kennis met hongerige alligators, krijg je een rustgevend kijkje in de oceaan, slinger je aan lianen over een bloedheet eiland, en tapdans je op de Noordpool.

De levendige muziektheatervoorstelling is gebaseerd op het prentenboek De Paraplu van Ingrid en Dieter Schubert. Inmiddels is het kleine zwarte hondje voor menigeen een klassieke held geworden. Ook de makers van de Paraplu hebben zich door het rode object op sleeptouw laten nemen. Laat je meevoeren door de klankrijke atmosferische muziek van Nicoline Soeter, de speelse fantasierijke regie van Annechien Koerselman en de humoristische teksten van Floortje Schoevaarts en ontdenk een wereld waarvan je het bestaan niet vermoedde.

 

Paraplu Affiche765

Illustratie © Ingrid en Dieter Schubert

Credits Cast & Crew

Trailer © Bowie Verschuuren

Recensie

www.mestmag.nl, Iris van den Boezem,  28 november 2019

Creativiteit en de mogelijkheid om verder dan je eigen neus te kijken: dát leren ze van zo’n voorstelling. En daar hebben ze nog hun hele leven plezier van.

MestMag   Paraplu   28november2019

Wat was het leuk, mooi, spannend, inspirerend gisteren, De paraplu ! ... Top was het!
Het is een hele goede voorstelling voor kids. Zo veel creativiteit, "kindkennis" zat er in. ... Geweldig vond ik hoe het begint, Quibus ligt op de grond te slapen en hoe beeldend is dan de "dialoog" tussen jou en de "cello". Weet je dit soort momenten kunnen de fantasie van kinderen zooooo enorm aanspreken.
Ook jullie decor was zo "fantasieactiverend"! In deze tijd wanneer dingen vaak zo zijn "voorgekauwd" en er is dus geen ruimte mee is voor de eigen fantasie om de vrije ruimte in te vullen......
Wat leuk dat de instrumentalisten niet alleen speelden maar ook zongen of spraken of het publiek erbij betrokken. Zo werd het een hele levendige voorstelling!
Ik vond de muziek ook spannend en expressief, en heel vrij. Was natuurlijk een gouden greep van jullie om ons steeds betrekken met klappen en geluiden maken...
De perfecte combi voor 2 verschillende kinderen. De een vond het vooral leuk om mee te doen. En de ander was vooral het verhaal aan het voorspellen (want net vantevoren het boek gelezen) en te ontdekken wat je allemaal van paraplu's kan maken. En niet te vergeten, voor volwassenen ook nog leuk om te luisteren en kijken.
Ga nu thuis knutselen met paraplu's geloof ik.

Teaser © Bowie Verschuuren

Van Poppins tot Callas

Haar naam is zo oud als de jaartelling: Maria. Door de eeuwen heen is haar naam blijven klinken, zonder aan kracht in te boeten. Van moeder tot majesteit: Maria’s bleven komen en gaan. Maria Callas, Mary Poppins, Bloody Mary… zonder Maria gaat de geschiedenis mank.
Ze was muze voor menig componist. Palestrina, Schubert, Rodgers & Hammerstein. De onze-lieve-vrouwen van Wishful Singing brengen ze allemaal tezamen in het programma What about Mary, waarin Maria de maat van elke melodie is. Want laten we eerlijk zijn: zonder Maria geen Sound of Music.

In deze muzikale voorstelling passeren diverse kleurrijke Maria’s de revue: Maria de moeder, de liefhebbende vrouw, maar ook Maria de spring-in-het-veld, de ontregelende intrigante of juist de denkende, onderzoekende Maria. Even bont en grillig als het leven zelf waarin vrouwen voortdurend ‘switchen’ van rollen, die nastreven, perfectioneren, maar die graag ook alle rollen tegelijk willen spelen. Maria als modern rolmodel ontkomt niet aan keuze-stress en het betere multitasken. Kortom, een interessante clash van Maria’s. Bezongen en verwoord in eeuwenoude, herkenbare vormen, maar ook frisse nieuwe muzikale ontmoetingen en kruisbestuivingen.

 

Affiche765 What about Mary

Foto & Grafische Vormgeving © Henry Faber

Credits Cast & Crew

Recensies

Haarlems Dagblad, Winand van de Kamp, 06 april 2019

Regisseur Annechien Koerselman heeft er met bescheiden middelen een heerlijke theatrale voorstelling van gemaakt. De door moeder de vrouw gestreken tafellakens veranderen in zusterkleden, een rode shawl wordt een sexy string. Huishoudvoorwerpen leveren de begeleiding van 'Lady Madonna' van The Beatles. Om met Leonard Bernstein te spreken: "The most beautiful sound I ever heard, Maria".

Haarlems Dagblad

Meppeler Courant, Marjan Doorn, 18 maart 2019

Trailer © Bowie Verschuuren

PASSAGIO (KRO-NCRV) is een klassieke muziekprogramma, dat iedere werkdag tussen 19.00 en 20.00uur te horen is op Radio 4. De presentatie is in handen van Lex Bohlmeijer. Van 16 tot en met 20 december 2019 was de nieuwe CD What about Mary? van Wishful Singing de Hollandsche Nieuwe! De formatie van Wishful Singing bestaat uit vijf dames, die a capella zingen. Hun tweede cd is met behulp van crowdfunding in het leven geroepen en net als het theatrale concert samengesteld rond de figuur van Maria. De Madonna. Maar ook de moeder van Paul McCartney. Een vrouw met vele gedaantes dus.

CD What about Mary

Wishful Singing vroeg Annechien een voorwoord bij de CD te schrijven, waaruit presentator Lex Bohlmeijer in de uitzending citeert. Ook is iedere dag een favoriet van een van de vijf zangeressen te beluisteren. Kortom evenveel gezichten als Maria krijgt de muziek die het ensemble voor de cd heeft geselecteerd. Hieronder kunt u de dagelijkse fragmenten terugluisteren, die klokslag 19.30uur in de ether te vinden waren.

Maandag 16 december 2019 Presentator Lex Bohlmeier citeert uit het voorwoord van Annechien Koerselman en ook klinkt een liedje van The Beatles, de favoriet van tweede sopraan Maria Goetze. Audio Logo

Dinsdag 17 december 2019 Presentator Lex Bohlmeier citeert uit het voorwoord van Annechien Koerselman en ook hoort u een lied van Max Reger, waarin moederliefde opklinkt, de favoriet van eerste sopraan Anne-Christine Wemekamp. Audio Logo

Woensdag 18 december 2019 met o.a. een Ave Maria van Hildegard von Bingen, de favoriet van mezzo-sopraan Marjolein Verburg.  Audio Logo

Donderdag 19 december 2019 met o.a. een ontroerend modern Mariaverhaal van de hand van Herman Finkers, de favoriet van 2de alt Marjolein Stots. Audio Logo

Vrijdag 20 december 2019 met o.a. een levensles in liedformaat van Erik van der Wurff/Herman van Veen, de favoriet van 1ste alt Janneke Vis. Audio Logo

Gisteren voorpremière gezien van "What about Mary": eindelijk weer eens een echt vrouwelijk programma, waardig, grappig, kwetsbaar, zacht en sterk, muzikaal, verleidend. Ik vind dat hier snel iets van in de media mag verschijnen, om ons te laten zien wat echte vrouwelijkheid ook al weer was. Absolute aanrader!!!
Dit is echt een concert dat je niet mag missen! Theater pur sang met hemelse stemmen, scherpe teksten, een lach en een traan. Een “must see” voor alle sterke, zelfbewuste, onzekere en struggelende vrouwen (en voor de stoere mannen die graag sterke vrouwen zien en horen ?)! Dus als je nog kaarten kunt bemachtigen, doen!!!
Heel sterk is dat jullie er echt een ‘act’ van maken en niet alleen maar héél mooi zingen, individueel zijn jullie erg verschillende types en samen toch weer heel erg goed. [...] Kleding was perfect en zelfs sfeervol
Ik vond het prachtig, loep zuiver en het zag er heel leuk uit, strak geregisseerd!! Top
Ik heb erg genoten van dit gevarieerde programma en jullie prachtige stemmen. Bedankt! En veel succes met deze tour!
Het was een prachtig concert! Fris, vrolijk, soms ingetogen, soms een tikje ondeugend, maar alles op een muzikaal en vocaal hoog niveau waar je alleen maar heel blij van kan worden! Dank daarvoor!

Op 09 november 2019 heeft Wishful Singing ook een CD van What about Mary gelanceerd. Deze kwam tot stand dankzij een een succesvolle crowdfundingcampagne. De CD bevat grotendeels hetzelfde repertoire als het theatrale concert en is aangevuld met repertoire dat de zangeressen zowel muzikaal als op gebied van levenswijsheid eveneens aan de figuur Maria verbonden. Zo hoort u hierop ook werk van Hildegard van Bingen en Maurice Duruflé.

Wishful Singing vroeg Annechien het voorwoord bij de CD te schrijven, dat de regisseur de titel Viva Maria! gaf.

CD What about MaryDe CD ‘What about Mary?' is te verkrijgen in de webshop van Wishful Singing en via Spotify en ITunes.

Recensies CD What about Mary

swingend muziektheater vanaf 4 +

 

Oost West Thuis Best. Iedereen kent dat gevoel, iedereen heeft het nodig. Maar wanneer voel je je eigenlijk ergens thuis? Wat zorgt voor dat vertrouwde gevoel? Welke geluiden, welke geuren, welke spullen, welke vrienden horen daarbij? Hoe groot of hoe klein is je thuis? Nodig je er andere beesten uit? Al die vragen komen de woudvogel, de wasbeer en de schildpad tijdens de creatie van hun eigen nieuwe thuis tegen. En terwijl ze ontdekken dat soms het thuis van het ene beest, niet het thuis voor het andere beest is, ontdekken ze al spelende ook de kracht van samenzijn en samenwerken.

Eerder ontwikkelde Blazerstrio Dividivi3 samen met regisseur Annechien Koerselman Als Heksen heksen (4+) over drie muzikale heksen. Ook in Beestenboel in de Bush zal muziek de enige voertaal zijn, en wordt humor niet geschuwd. Tijdens hun muzikale avontuur laten de beesten werken horen van o.a. Schnittke, Piazzolla en Haydn. 

Publiciteitsfoto Beestenboel

Foto © Bas Oosterwal

Credits Cast & Crew

Trailer © Nander Cirkel/Het Grachtenfestival

Radio 4 Earbites

Dinsdag 13 augustus 2019, 18.16PM

EarbitesVan zaterdag 10 tot en met zaterdag 17 augustus 2019 kun je elke dag tussen 18:00 en 19:00 uur in NTR Podium luisteren naar EarBites. Dieuwertje Blok presenteert deze muzikale talkshow vanaf het Grachtenfestival. In de Zuilenzaal van het Compagnietheater ontvangt Dieuwertje iedere dag verschillende musici die optreden tijdens het festival. Een mooie terug- en vooruitblik met interviews en veel live muziek.

Beluister hieronder het fragment, waarin Dieuwertje Dividivi3 ontvangt en Paloma de Beer en Annechien Koerselman interviewt:

Audio Logo

www.nporadio4.nl